I

Projekter

 
PROJEKTER s.0
I

Petri3

Petri3 er den praktiske del min bacholer opgave på Medialogi. Opgaven lød således: "Bringing direct socialization into computer games".

Sammen med fem andre udviklede jeg et computer baseret multiplayer spil som bliver kontrolleret gennem fysiske spillekort, hvor spillerne får feedback via et pseudo-hologram (også udviklet af os).

Formålet med spillet er at skabe socialisering gennem direkte kommunikation mellem spillerne, noget af en sjældenhed i computerspil.

Spillet er udviklet i Virtools og C++. Grafikken er lavet i Maya. Systemet består af to computere i netværk, et webcamera, en projektor og en switch.

Download præsentations video (9.10MB)

 
PROJEKTER s.1
I

Drunkstar Revolution

Drunkstar Revolution er et spil som jeg udviklede sammen med fire andre på Nordic Game Jam i 2007.

Spillet er udviklet i Actionscript og Flash. Vi havde en weekend til at lave et spil der skulle overholde minimum tre af de følgende kriterier:

  • Had to contain a reference to Nordic culture ( eg. stories/art/design/music).
  • Had to have more than one way to complete the game (eg. negotiations / kill all).
  • Had to contain H2O in some form (water/ice/steam).
  • Had to have a time limit.
  • Had to be playable with one hand.
Spil konceptet havde succes med at have alle seks af de overstående kriterier opfyldt. Spillet blev dog ikke helt færdig udviklet og vinder kriterierne blev ikke implementeret, samt at der var flere små bugs.

Konceptet er at man er tre spillere der vædder om hvor meget øl de skal drikke hvis de ikke klarer en tilfældig opgave. Der er flere små minispil som spillerne kan blive udfordret i. Taber man udfordringen skal man drikke den mængde øl man har satset, hvis ikke går den mængde videre til den næste som igen skal putte noget oven i. Hvis glasset er helt fuldt og man vinder kan man uddele skænken til en anden spiller. Spillet stopper efter en designeret tid og den, der har drukket mindst, har vundet. En anden alternativ måde at vinde på, var ved at drikke så meget at man "peaker", hvis man så kan holde denne form oppe i en hel runde får man gunsten fra pøblen og vinder automatisk.

 
PROJEKTER s.2
I

CreDio

CreDio - Creating Audio et 4 semesters projekt som jeg lavede på Medialogi studiet sammen med 5 andre.

Det er i og for sig en avanceret synthesizer, hvor man i stedet for tangenter har seks gummi felter man kan tromme på med fingrene. Man kan bruge forskellige lyd syntetiserings teknikker til at generere lyd når man trykker på felterne.

Man styre de forskellige teknikker ved at bruge de tre hjul og en pil tasts menu i midten. Man får feedback via en LCD skærm inde i kassen hvor et Flash program sørger for at vise hvad du påvirker hele tiden med forskellige menuer osv.

Jeg stod for hele interfacet i Flash og enkelte elementer i det fysiske instrument.

Dette musik instrument er så blevet koblet op til et tredje semester projekt (ConDio) hvor du kan manipulere disse lyde, via fysiske elementer.

Download præsentations video (4.12 MB)

For at se mere om dette projekt kan du gå til CreDio og ConDio hjemmesiden. Du kan også se flere billeder af CreDioen her.

 
PROJEKTER s.3
I
Netpub:

Netpub.dk er et webbaseret system udviklet til offentlige kunder. Systemet gør det muligt at lave netpublikationer af PDFer, Word, osv. dokumenter, som overholder W3C og statens standarder på kort tid.

Systemet er udviklet på mit arbejde i Valusoft sammen med mine kollegaer. I det første år udviklede jeg det mere eller mindre alene, senere stod jeg for hovedudviklingen sammen med to andre. Systemet blev senere solgt til Schultz og Norstedts Juridiska.

For mere info om systemet kan man se en flash præsentation af det her, eller på hjemmesiden netpub.dk.

Ca. online: 01-01-2003
 
PROJEKTER s.4
I

Cykelthomas:

Cykelthomas.dk er en cykel butik, som bl.a. sælger cruisere.

Siden er lavet i PHP og Flash. Der er også en backend i PHP hvor man kan styre indholdet på hjemmesiden.

Designet er lavet i sammenarbejde med kunden. Han ville gerne have at det fik et råt og metallisk look, med et hint af flames og skulls.

Jeg ville gerne lære at bruge flash mere ekstensivt end jeg havde tidligere. Denne side er mit første forsøg på et flash site integreret med server scripting. Noget jeg finder meget interessant da det giver stor muligheder for interaktiv programmering.

Fokus: Design og CMS
Online: 03-03-2006

 
PROJEKTER s.5
I

Tomahawks:

Tomahawks.dk er en amerikansk fodbold klub, hvor jeg spillede.

Klubben skulle have ny side, med nyt design og mulighed for at bestyrelsen selv kunne opdatere siden. (Bygget på det samme system som jeg har lavet for Lorania.dk -se under.) Det er et CMS udviklet fra bunden og koblet sammen med et opensource forum.

Senere er designet ændret af en anden.

Fokus: Design,
og CMS
Online: 06-02-2004

 
PROJEKTER s.6
I

Lorania:

Lorania.dk er en levende rollespils forening

Foreningen havde brug for en ny side hvor de kunne være uafhængig af HTML egenskaber mm. Jeg udviklet et ekstensivt CMS til at styre siden med som blev koblet sammen med et OpenSource forum og nyt design. (designet er ikke lavet af mig)


Fokus: CMS

Online: 05-01-2003

 
PROJEKTER s.7
I

Arngrim:

Arngrim.dk var en middelalder rustnings/udstyr butik.

Jeg startede et firma og en online butik sammen med en af mine venner, som jeg drev i fritiden. Til det udviklede og designede jeg en netbutik. Vi lukkede det igen pga. andre interesser.

Designet er blevet lavet i Illustrator, og jeg brugte over 30 bøger om vikingetiden som inspiration til det.

Da jeg var ansat hos EccoAmager udviklet jeg også en anden e-butik fra bunden med betalings løsninger og alt hvad som hører til.

Fokus: Design,
og selvkørende system
Online: 07-06-2003

 
PROJEKTER s.8
I

Fordækt:

Sammen med to andre udviklet jeg et demo computer spil som afsluttende hovedopgave til min uddannelse som Visualizer.

Du kan læse mere om det her.

 
PROJEKTER s.9